martes, 5 de mayo de 2009

Mestres especialistes


Mestres especialistes en educació especial

Porten a terme les funcions següents:


  • Identificació, amb la col·laboració de l’EAP, de les necessitats educatives d’aquest alumnat i col·laboració en la concreció del corresponent pla d’intervenció.

  • Col·laborar amb els tutors i tutores en la concreció d’adaptacions del currículum i en la preparació i adaptació d’activitats i materials didàctics que facilitin l’aprenentatge d’aquest alumnat i la seva participació en les activitats del grup classe ordinari.

  • Suport en la participació de l’alumnat amb discapacitats en les activitats del grup classe ordinari.

  • Desenvolupament de les activitats i programes específics que aquest alumnat requereixi.

  • Col·laboració en el seguiment i avaluació d’aquest alumnat.

  • Col·laboració amb els tutors i tutores en la formulació de propostes d’adaptació del currículum i plans individualitzats, quan l’alumnat ho requereixi.

L’atenció als alumnes per part dels mestres especialistes en educació especial es pot dur a terme:



  • Dins l’aula ordinària, conjuntament amb el tutor o tutora, per tal d’oferir a aquest alumnat oportunitats de participar en els entorns i activitats el més normalitzats possible.
    En grup reduït o atenció individual fora de l’aula ordinària.

Mestres especialistes en audició i llenguatge


El suport als alumnes es pot proporcionar:



Ø Dins l’aula ordinària, en col·laboració amb els mestres tutors,
Ø En grup reduït d’alumnes,
Ø En atenció individual
Ø En altres formes d’agrupament



A més, els mestres especialistes d’audició i llenguatge han de col·laborar en:


Ø L’elaboració de les adaptacions individualitzades dels alumnes amb trastorns de llenguatge.
Ø L’elaboració o l’adaptació de materials didàctics que facilitin l’aprenentatge d’aquest alumnat i la seva participació en les activitats del grup classe ordinari.


Educadors i educadores d’educació especial


Correspon als educadors i educadores d’educació especial:



  • Donar suport a l’alumnat amb necessitats educatives especials perquè pugui participar en les activitats que organitzi el centre docent, així com aplicar programes de treball preparats pel tutor/a o especialistes i participar en l’elaboració i aplicació de tasques específiques relacionades amb: autonomia personal, adquisició d’hàbits, d’higiene, habilitats socials, mobilitat i desplaçament, estimulació sensorial, habilitats de vida, transició a la vida adulta i preparació per al món laboral, escolaritat compartida en centres ordinaris/centres d’educació especial.

  • Participar en el projecte educatiu de centre.

  • Conèixer els objectius i continguts dels programes per tal de poder adequar de la millor manera possible la seva tasca de col·laboració amb els mestres- tutors i els especialistes.
    Proporcionar als mestres- tutors i especialistes elements d’informació sobre l’actuació de l’alumnat, a fi d’adaptar i millorar el seu procés d’aprenentatge.

  • No obstant això, la direcció del centre vetllarà perquè el suport d’aquest personal afavoreixi el desenvolupament de l’autonomia personal i millora de la qualitat de vida d’aquest alumnat.

Auxiliars d’educació especial


Pel que fa als auxiliars d’educació especial realitzen les següents funcions:



  • Ajudar l’alumnat amb necessitats educatives en els seus desplaçaments per l’aula i pel centre en general, i fora del centre, si cal, amb el seu mitjà de mobilitat ( cadires de rodes, caminadors, bastons...).

  • Ajudar l’alumnat en aspectes de la seva autonomia personal ( higiene, alimentació...) a fi de garantir que puguin participar en totes les activitats.

  • Realitzar els tractaments específics de l’alumnat en el centre docent.

No hay comentarios:

Publicar un comentario